انواع لوازم جانبی شنا

لوازم و تجهیزات ویژه شنا به همراه کاربرد آن ها

مقدمه

شنا برای برخی از افراد سرگرمی نیست، بلکه به عنوان یک ورزش، جنبه تکنیکی دارد. قبلاً برای استخر رفتن و شنا کردن به جز مایو لوازم دیگری نیاز نبود. به مرور زمان در استخرها مقرراتی وضع شد تا همه افراد با یک پوشش خاص وارد این محیط شوند. در این مقاله قصد داریم در ارتباط با انواع لوازم جانبی شنا و تجهیزاتی که شما برای شنا کردن در استخرهای شنا به آن نیاز دارید، توضیح دهیم.

امروزه علاوه بر لباس های خاص، مقررات ایمنی برای سلامت افراد، لوازم و تجهیزات نیز به وسایل شناگران اضافه شده است. برای یادگیری این فعالیت تفریحی-ورزشی با بهترین پرسنل مدیریت و کادر مربیگری، آموزش شنا اصفهان انتخاب ایده آلی است. با شرکت در دوره های آموزش شنا می توانید انواع تکنیک های شنا را بدون مشکل انجام دهید.

تجهیزات استخر شنا

شنا به عنوان یک ورزش اغلب در سطوح ملی و بین المللی مورد استفاده قرار گرفته است. افرادی که مبتدی هستند یا علاقه مند به انجام این فعالیت می باشند، باید لوازم مناسب را فراهم کنند. وجود تجهیزات و انواع لوازم جانبی شنا به این معناست که شناگران را ایمن نگه دارد و از وارد شدن آسیب به آن ها در حین شنا کردن تا حد بسیار زیادی جلوگیری شود. وسایل شنا یا ضروری هستند و یا آموزشی، برخی از آن ها نیز جنبه فانتزی دارند. در ادامه برای شما این لوازم و کاربردشان را شرح خواهیم داد.

تجهیزات استخر شنا

انواع لوازم جانبی شنا

1)لباس شنا (مایو)

برای برخی از مردم اهمیت ندارد که در استخر چه لباسی بپوشند. باید در نظر داشت که بیشتر لباس های شنا اغلب از الیاف مصنوعی تهیه می شوند که باید سبک وزن باشند و قابلیت جذب آب را نداشته باشند. مایو به گونه ای ساخته شده است که فیکس بدن می شود و حرکت در آب را راحت تر می کند. این لباس شنا در مدل های زنانه، مردانه و بچه گانه تولید می شوند. برخلاف مایو مردانه که فقط یک شلوارک است، برای بانوان تنوع زیادی وجود دارد. بنابراین قبل از فعالیت شنا مطمئن شوید که لباس مناسب پوشیده اید.

2) کلاه شنا

کلاه شنا یکی دیگر از انواع لوازم جانبی شنا در استخر است. بیشتر این کلاه ها از موادی ساخته شده اند که کمی لغزنده و لاستیکی هستند تا موها خیس نشوند. همانطور که همه می دانند، کلر در استخرها برای تمیز کردن آب و جلوگیری از رشد باکتری ها و دیگر موجودات کوچک در استخر استفاده می شود و این ماده برای سلامت موها مضر است، زیرا باعث زبری و خشکی مو می شود. به همین دلیل کلاه شنا، موها را از کلر در امان نگه می دارد و شنا را به ویژه برای افرادی که موهای بلند دارند، راحت تر می کند. موهای شل بسیار آزاردهنده است، زیرا هنگام شنا می تواند برای فرد مانع ایجاد کنند. توصیه می شود اگر در استخر شنا می کنید، کلاه مخصوص بپوشید تا مانع حرکت شنای شما نشود.

استفاده از کلاه شنا

3) عینک شنا

بعد از کلاه، عینک شنا وسایل ضروری است که باید قبل از شنا همراه خود داشته باشید. این وسیله از ورود آب به چشم های شما جلوگیری می کند تا بتوانید راحت به فعالیت خود بپردازید. با کمک عینک شنا، شناگران می توانند زیر آب را بهتر ببینند و نگران آسیب دیدن چشمانشان از کلر موجود در آب استخر نباشند.

مطمئن شوید که لاستیک روی عینک شنا دور سرتان بپیچد، در صورتی که خیلی شل باشد، ممکن است آب وارد کاسه عینک شود و دید را برای شما سخت تر کند.

4) دماغ گیر و گوش گیر

برای جلوگیری از ورود آب آلوده استخر به داخل بینی و گوش از دماغ گیر و گوش گیر مخصوص شنا باید استفاده شود. برای خرید این وسایل جنس سیلیکونی ضد حساسیت که بهترین نوع آن ها است را انتخاب کنید. این لوازم با این که نرم هستند ولی در بینی و گوش کیپ می شوند، تا بتوان با خیال راحت شنا کرد.

5) فین

اگر می خواهید سریع تر شنا کنید، می توانید از وسایل آموزشی شنا مانند فین یا باله استفاده کنید. همانطور که از نام آن پیداست، انتهای پاهای قورباغه بلند و پهن است. حتی با وجود اینکه احساس می‌ کنید پاهایتان سنگین‌ تر هستند، اما پاهای قورباغه راهی عالی برای لگد زدن هستند تا بتوانید سریع‌ تر شنا کنید. بنابراین منطقی است که غواصان نیز از پاهای قورباغه به عنوان بخشی از وسایل خود در دریا استفاده کنند.

6)حوله

در زمان شنا کردن در استخر، همراه داشتن حوله را فراموش نکنید. وقتی شنا می کنید، خیس می شوید و برای جلوگیری از سرماخوردگی باید فوراً خود را خشک کنید. این امر به ویژه زمانی که از آب خارج می شوید، ضروری می باشد. از یک حوله ضخیم استفاده کنید که به سرعت رطوبت را جذب کند.

7)کرم ضد آفتاب

ضد آفتاب یک وسیله ضروری از انواع لوازم جانبی شنا در استخرهای شنا بدون سقف است که نباید فراموش کنید. با این وجود، بسیاری از مردم هنوز قبل از شنا از این وسیله استفاده نمی کنند. استفاده از این کرم قبل از شنا یک راه عالی برای جلوگیری از قرمز شدن یا آفتاب سوختگی است. یک ضدآفتاب مناسب انتخاب کنید تا هنگام شنا به راحتی شسته نشود، همچنین اطمینان حاصل کنید که دارای SPF بالایی است تا از پوست شما در برابر اشعه‌ های فرابنفش محافظت کند.

8) شناور شنا

شناورها قطعاتی از وسایل شنا هستند که به شناگران کمک می کنند تا در سطح آب بمانند. این ابزار برای افرادی که هنوز شنا بلد نیستند و مبتدی هستند، بیشتر کاربرد را دارد. حلقه ها و شناورها بدن را متعادل نگه می دارند، بنابراین خیلی سریع فرو نمی روند. از طرف دیگر برای تمرین حرکات پا و استراحت دادن به دستان شما در حین شنا عالی هستند.

استفاده از شناور شنا

9) شناور کششی شنا

شناورهای کششی نیز از وسایل شنا برای پاها ساخته شده اند. از طرفی برای تمرین شنای بالاتنه به خصوص دست ها از این وسیله استفاده می شود. اگر می خواهید در حرکت پروانه ای بهتر شوید، شناورهای کششی راهی عالی برای انجام این کار هستند. از آنجا که هنگام شنای پروانه، پاها معمولاً فرو می‌روند، بنابراین این وسیله برای بالا نگه داشتن پاها کاربرد دارند.

هنگامی که شناورهای کششی متصل می شوند، پاها نمی توانند حرکت کنند، زیرا آن ها سفت خواهند شد. هنگام شنا، شناگران دست های خود را حرکت می دهند تا به جلو پیش روند.

10) ساک شنا

یکی از وسایل مهم و ضروری داشتن ساک برای قرار دادن وسایل شخصی شنا است. در هنگام خرید باید دقت شود ساکی انتخاب شود که در کمد استخر جا شود. قبل و بعد از شنا باید در محل دوش گرفت بنابراین لوازم بهداشتی نیز درون ساک قرار داده می شوند تا در این مواقع استفاده شوند.

انواع لوازم جانبی شنا که در بالا به آن اشاره کردیم تنها برخی از مواردی است که قبل از رفتن به شنا باید در مورد وسایل شنا بدانید. هنگام انجام فعالیت ها به ویژه شنا همیشه ایمنی را در نظر بگیرید. پیشنهاد می کنیم در زمان طی کردن دوره های آموزش شنا بانوان اصفهان، آقایان، کودک، نونهال، نوجوان و در رده سنی های مختلف با مجرب ترین مربیان از انواع لوازم جانبی استفاده کنید.

نتیجه گیری

همان طور که در این مقاله به آن اشاره کردیم برای شنا کردن به یکسری وسایل ضروری و آموزشی نیاز دارید. استفاده از لوازمی مانند کلاه، عینک، مایو، حوله، فین، شناور، ساک و … از مواردی هستند که برای این فعالیت مورد استفاده قرار می گیرند. کاربرد اکثر این وسایل، ایمنی را در موقع شنا کردن برای ما فراهم می کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *